torstai 22. huhtikuuta 2010

New best friend

On taas pitänyt hiukan kiirettä...alla syy miksi! Ollaan siis etsitty minulle autoa vanhan tilalle. Huoh, en osannut odottaa miten raskasta sellainenkin voi olla. Entinen autoni oli sanomassa itseään irti ja oli muutenkin jo vanha raukka, joten minun täytyi hankkia uusi. Auto ei ole aivan uusi vaan käytetty, mutta uusi siis minulle :D

Ylläolevan kuvan auto on samanlainen kuin minun paitsi minulla on 5-ovinen. Nyt saan olla taas seuraavat viisi vuotta säästökuurilla. Moni ei varmaankaan autoon tuhlaisi, mutta minä kun olen tottunut ajelemaan jo 7 vuotta niin vaikea se on taas siirtyä julkisiin. Sitäpaitsi en pääsisi edes bussilla töihin, joten auto on välttämätön minulle. Pidän myös siitä, ettei talvisin tarvitse bussipysäkillä palella (silloin tulin aina kipeäksi) ja inhoan muutenkin sitä tunnetta kun bussista myöhästyy ja joutuu odottamaan seuraavaa. Autolla saa mennä omia aikojaan milloin haluaa ja kaverit ja koirakin on mahdollista ottaa mukaan. Jos asuisin keskustassa niin sitten luopuisin autosta, koska ratikat on mielestäni käteviä.

4 kommenttia:

  1. Niin totta! Muakin ärsyttää sanoin kuvailemattoman paljon riippuvuus julkisista. Ja toisekseen, eipä sekään mitään halpaa lystiä ole! Sitä omaa odotellessa.. ;)

    VastaaPoista
  2. Autoriippuvuus on ihan ymmärrettävää :)
    Vaikka asun keskustassa, en silti voi olla ilman autoa. Keskustan sisällä pärjään hyvin ratikoilla, mutta kun käyn usein myös keskustan ulkopuolella niin auto on ehdoton kaveri.

    Onnea uudesta menopelistä!

    VastaaPoista
  3. kiva auto :) paljonko jouduit maksamaan?

    VastaaPoista
  4. Nanna: toiseks mul on nii paljon pahoja kokemuksia julkisista että olen melkein traumatisoitunut :/

    elizabeth: kiitos :) no en tiedä miten itsekään pärjäisin jos keskustasta pitäisi aina päästä johonkin pääkaupunkiseudun toiseen päähän..

    eMi: kiitos :) ihan liikaa ;) oma autoni lähti vaihdossa, joten vaikka kertoisin hinnan se ei olisi realistinen.

    VastaaPoista